Petar Matović rođen je 1978. Završio je studije Srpske književnosti u
Beogradu. Piše poeziju i eseje. Objavio je tri zbirke pesama: Kamerni komadi,Koferi Džima Džarmuša (izdanja na drugim jezicima: Walizki Jima Jarmusha, Maximum, Kraków, 2011; Les maletes de Jim Jarmusch, La Cantarida, Palma de Mallorca, 2013) i Odakle dolaze dabrovi
(uobličena u Krakovu, tokom stipendijskog programa Gaude Polonia 2013
Ministarstva kulture Republike Poljske). Objavljuje u periodici: Polja,
Letopis Matice srpske, Koraci, Beogradski književni časopis, Sarajevske
sveske, Zarez, Književni magazin, Quorum, Fragile, Portret, Rita Baum,
Wyspa, The Café Review... Zastupljen je u više antologija. Pesme
su mu prevedene na poljski, katalonski, nemački, francuski, slovenački,
rumunski, portugalski, španski i engleski.
Pesme
E-knjiga: 250
dinara
Šta je to čime nas Matovićeva
poezija na prvo čitanje pogodi? Atmosfera, upečatljivo dočaravanje
atmosfere. Jer ovo je poezija samoće, poezija svijena oko
introvertovanog subjekta, usredsređenog na sopstvena čula, utiske i
pabirke misli. Hipersenzibilno i samosvesno, subjekt se utiskuje u
poznate predmete pouzdanog prostora, dok u njima traga za utehom i
smislom. On zrači iz svoje sobe-svesti nasuprot destruktivnoj
spoljašnjosti koja, menjajući godišnja doba, snegove i sunčane dane,
osvite i sumrake, traga za reakcijom u njemu. No, Matovićeva pesma ipak
nije mirna, lišena osećanja i naglašenih estetskih efekata:
introspekcija subjekta i statičnost njegovog sveta obrađene su bogatim,
razvijenim i raznolikim slikama. Ta je slikovitost veoma uspelo
pomirila i poetički udaljena iskustva modernih srpskih pesnika. Njena
funkcija preoblikovanja, preosmišljavanja doživljaja svakodnevice, u
prvom je planu, posebno sa ciljem da se naglasi osobena percepcija
stvarnosti, pa i njenog najbanalnijeg dela.